Skoči na glavno vsebino

Teoretični del

Dejavnost smo pričeli s teoretičnim delom najprej s črto odgovornosti.

Sledila je diaprojekcija, ob kateri smo spoznali posamezne kroge odličnosti. Ponazorili smo jih z dogovorjenimi gibi. Okrepili smo jih s primeri iz prakse.

Kot primer odličnosti sem natančneje predstavila športnika Primoža Rogliča.

Za zaključek teoretičnega dela sem učence vprašala, če imajo v svoji bližini kakšno osebo, ki živi osem krogov odličnosti. Takoj se je javil en učenec in kot primer navedel svojo mamico. Obrazložil je posamezne kroge s praktičnimi primeri. Njegove besede sem si zapisala: Je odgovorna, ker vedno poskrbi, da sta z bratom urejena, da sta v avtu pripeta. Je fleskibilna, ker jo boli hrbet, zdaj stvari ne dviga, ampak ji pomaga ati. Je predana, ker ima njega in brata ful rada.  Govori z dobrim namenom, z bratom ju okrega, če si zaslužita, pa še skoz je nasmejana. Napake dišijo po uspehu, enkrat je preveč zapekla kosilo, drugič je pa naredila bolje. To je to, zmeraj nama z bratom govori, da morava zdaj vse naredit, ne pa dela odlagat. Uravnoteženost, ful pazi na hrano, zato je tako lepa. Pri besedi integriteta sem mu pomagala, da jo je izgovoril, rekel je, da njegova mami pravi, da je branje ful pomembno in ona bere in bere, velikokrat tudi ponoči. Še nekaj učencev je navedlo svoje primere.

Praktični del

  1. Razdelitev v skupine

Po malici je sledil praktični del. Pridružila se mi je še učiteljica Mojca, kar je bilo super, zaradi lažjega dela in opazovanja. Učencem sem povedala, da se bomo razdelili v skupine po naključju. Da bo en v skupini nem, drugi brez rok in dva slepa. Navodila so bila zelo podrobna. Predhodno sva pripravili mize (štiri skupine). Učenci, ki so potegnili enako barvo sponke, so bili skupaj v skupini. Sami so se morali dogovoriti, kakšno vlogo bo kdo prevzel. Tri skupine so se zelo hitro dogovorile, skupina, sestavljena  le iz fantov, sicer najboljših prijateljev, pa se ni mogla dogovorit. Po preteku določenega časa, sem jim jaz določila vloge.

  1. Navodila za delo

Medtem, ko sem šla z nemimi ven, da smo se natančno dogovorili o izdelku, ki ga bodo morali narediti v skupini, je učiteljica Mojca slepim zavezala rute čez oči oz. jim dala »bafe« preko oči. Učenci »brez rok« so imeli na hrbtu zvezane roke. Da nemi ne bi govorili, sem jim dala moznike, ki so jih držali med zobmi.

  1. Skupinsko delo

Delo posameznih skupin je bilo zelo zanimivo, predvsem zato, ker so npr. nemi kazali, kaj naj slepi storijo njim in ne tistemu brez rok, učenci brez rok niso gledali slepih,…Tri skupine so se zelo trudile, skupina, kateri sem pa jaz morala določiti vloge, ni delovala usklajeno, niso se trudili, ampak se nekoliko hecali. Ko so posamezne skupine dokončale z delom oz. povedale, da so zaključile, sva jim pobrali izdelke.

  1. Govori z dobrim namenom

Posamezniki v skupini so drugemu povedali, kaj bi lahko naredil bolje oz. kaj je bilo dobro, ogovorjeni pa je lahko na koncu rekel le hvala.

  1. Kje so imeli težave, kaj se jim je zdelo, katere kroge so kot skupina dosegli

Vse skupine so povedale, da je težko biti slep, brez rok in nem, da zdaj bolje razumejo ljudi, slepe, neme in take, ki ne morejo uporabljati rok. Težko so drugemu dopovedali, kaj naj dela, ponekod je en slep delal več kot drugi. Povedali so, da so polnili svoje košarice in košarice drugih v skupine, skupina fantov pa je rekla, da so oni praznili košarice. Skupna ugotovitev je bila, da so tudi izrazi na obrazih treh skupin drugačni od skupine, ki ni bila zadovoljna s svojim delom.

  1. Ogled izdelkov

Skupno smo ugotovili, da je bila večina pri delu uspešna. Povedali so tudi, kaj so se iz napak naučili.

  1. Izdelava plakata

Skupine so izdelovale plakate. Tokrat se je fantovska skupina izjemno potrudila, delali so vsi skupaj, bili so homogeni in tudi izrazi na obrazih so se spremenili.

Učenci so na koncu povedali, da jim je bilo všeč, kar so delali in da imajo polne košarice….

Z učiteljico Mojco sva bili zelo zadovoljni z izvedenimi aktivnosti in rezultati dela.

Vladka Bučevec,
učiteljica

 

(Skupno 489 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost