Računalniška omrežja je izbirni predmet, ki je namenjen učencem 7., 8. in 9. razreda. Obsega 1 uro tedensko.
Kaj bomo delali?
Začeli bomo s spoznavanjem računalniških omrežij, našteli nekaj primerov različnih omrežij in podrobneje spoznali internet. Spoznali bomo programski jezik HTML, ki je osnova vsem urejevalnikom spletnih strani. Ko bomo spoznali osnove, bodo učenci ustvarili svojo prvo spletno stran. Naučili se bomo, kako ustvariti in postaviti zanimivo, dobro in uporabno spletno stran.
Zakaj se odločiti za izbirne predmete računalništva?
-
Predmet učencem in učenkam odpira možnosti, da pridobijo tista temeljna znanja računalniške pismenosti, ki so nujno potrebna pri nadaljnjem izobraževanju in vsakdanjem življenju. Mnogi učenci so prepričani, da že z obvladovanjem računalniških igric poznajo vso potrebno računalniško znanje (pa seveda ni tako).
-
Učenci in učenke znanje pridobijo preko vnaprej pripravljenih praktično uporabnih vaj in situacij iz vsakdanjega življenja, sami izbirajo vsebine glede na zanimanje in sposobnosti, upoštevajo se njihove ideje, na ta način pa se razvija njihova sposobnost kritičnega in ustvarjalnega mišljenja ter njihov osebni, strokovni in jezikovni razvoj.
-
Računalnik doma ni potreben, saj vsak učenec dela za svojim računalnikom, vse potrebne izdelke pa učenci naredijo v šoli.
-
Predmet je prilagojen predznanju učenk in učencev, namenjen je tako začetnikom kot tudi učencem, ki že imajo nekaj znanja pri delu z računalnikom, saj svoje znanje nadgrajujejo z zahtevnejšimi vsebinami.
Z izbirnim predmetom računalništvo ne želimo vzgajati strokovnjakov na tem področju, ampak želimo dati učencem priložnost, da spoznajo svet, ki jih obdaja ter jih opremiti z življenjskimi spretnostmi, ki jim bodo služile celo življenje. Če želimo, da bodo naši otroci igrali aktivno vlogo v digitalni dobi, ne smejo biti le pasivni uporabniki zapletene in skrivnostne tehnologije. Ustrezno razumevanje računalniških konceptov jim bo omogočalo, da bodo iz sistemov, ki jih obkrožajo, uporabili najboljše in rešili probleme, ko se bodo le-ti pojavili. Prav tako bodo spremembe ustvarjali in se ne le odzivali nanje.