Moralne vrednote in obnašanje
V šolskem letu 2024/25 bodo učenci prve triade nadaljevali s sodelovanjem v šolskem projektu Moralne vrednote in obnašanje. Vrednote opredelimo kot pojmovanja in prepričanja o stvareh, ki posamezniku predstavljajo življenjska vodila, smernice ciljev in načela ravnanja. Te vrednote predstavljajo tudi temelj etike in morale. Morala se tesno povezuje z vrednotami in etičnimi načeli, nanaša pa se zlasti na ravnanje, ki je v skladu z njimi.
Večina učencev pozna temeljne vrednote. Vedo, kaj je prav in kaj ni, pogosto pa njihovo dejansko ravnanje tega ne dokazuje. V okviru projekta bodo učenci z različnimi dejavnostmi krepili poznavanje vrednot in skušali to poznavanje prenesti v svoje obnašanje ter odločanje. Vsak mesec bomo izpostavili eno od temeljnih vrednot in jo podkrepili z dejavnostmi, usmerjenimi k razvijanju prav te, hkrati pa ne bomo pozabili tudi na druge. Uporabili bomo že pripravljena gradiva iz mednarodnega projekta Ethos, brali poučne zgodbice in strokovne članke itd. Učenci bodo sodelovali v različnih socialnih in drugih interakcijskih igrah, sodelovali bodo v razpravah o poslušani vsebini in tako izražali svoje mnenje in utemeljevali, predvsem pa se bodo odločali za ustrezno vedenje.
Tudi v tem šolskem letu bomo v vsakdanje šolsko življenje uvajali osem krogov odličnosti in tanko črto odgovornosti ter vsebine projekta Varnega in spodbudnega učnega okolja.